Skuteczna strategia marketingowa / PR – od czego zacząć?

start-upMasz pomysł na biznes – genialny produkt, usługa, na którą wszyscy czekali, ale… No właśnie – strategia marketingowa… Jak zdobyć przewagę konkurencyjną i osiągnąć sukces, jak poinformować klientów o tym, co możesz im zaoferować? Niby wszyscy wiedzą – ulotki, strona internetowa, Facebook, znajomi. A jednak to nie zawsze działa. I dlatego właśnie warto zacząć od… początku!

Zastanów się DLACZEGO chcesz działać, prowadzić firmę, rozwijać się w tym, a nie innym kierunku. Jak to dlaczego? Żeby zarabiać! – częsta pierwsza odpowiedź. Jasne, że tak! Tyle, że pieniądze można zarabiać na różne sposoby, a Ty decydujesz się właśnie na ten – dlaczego? Z pasji? Talentu? Chęci pomocy innym? Wierności jakimś przekonaniom? Pomyśl o tym! Być może właśnie ta odpowiedź stanie się kluczem do Twojego sukcesu.

Kiedy już wiesz, dlaczego, ustal, JAK chcesz prowadzić swój biznes. Na co będziesz zwracać uwagę, na jakich zasadach i wartościach będziesz się opierać, jakich ludzi dobierać do współpracy, w jaki sposób świadczyć swoje usługi. Pamiętaj, aby wszystko to było spójne z Twoim DLACZEGO. Stworzysz w ten sposób silny fundament dla swojej działalności.

Wiedząc dlaczego i jak chcesz działać, możesz w końcu świadomie kształtować i komunikować swoją markę. Pamiętaj, aby przy każdym działaniu mieć na uwadze SPÓJNOŚĆ. Zadbaj o właściwą identyfikację wizualną, odpowiadającą charakterowi Twojej działalności (logo, kolorystyka, wizytówki, papier firmowy, materiały reklamowe, itp.), stwórz odpowiedni przekaz, jasno informujący o tym, czym, dlaczego i w jaki sposób się zajmujesz (opisy, hasła, grafiki, zdjęcia), przygotuj przyjazną dla użytkownika stronę www (pamiętaj przy tym o jej optymalizacji pod kątem wyszukiwarek i pozycjonowaniu).

Tyle podstaw, CO dalej, zależy już od Twoich indywidualnych potrzeb, wymagań i możliwości. Reklama internetowa, outdoor, ulotki, targi, social media, public relations – możliwości są niezliczone. Jak wybierać? Wbrew pozorom to dość proste – za każdym razem zadaj sobie pytanie, czy dana opcja jest spójna z Twoim DLACZEGO i JAK. Jeśli tak jest, pozostaje sprawdzić oferenta, opcje i ceny.

Powodzenia!

Napisano w marketing, marketing dla firm, public relations Tagi: , , ,