Personalizacja marketingu to, najprościej rzecz ujmując, dostosowanie poszczególnych elementów marketingowych (produktu, ceny, przekazu, formy promocji, itp.) do potrzeb indywidualnego klienta. To trend, który współcześnie zdecydowanie rośnie w siłę, będąc docenianym zarówno przez marketerów, jak też przez konsumentów. Dlaczego tak się dzieje? Dlaczego warto personalizować swoje przekazy? O tym poniżej.
1. Każdy z nas lubi być traktowany indywidualnie.
Niemal 75% konsumentów krytycznie odnosi się do przekazów (ofert, reklam, promocji), które nie są dostosowane do ich potrzeb i oczekiwań. Natomiast 87% konsumentów zgadza się na wykorzystanie swoich danych przez firmy i instytucje w celu personalizacji.
2. Spersonalizowane listy / maile są częściej otwierane i czytane.
Klikalność spersonalizowanych maili jest o 14% wyższa od standardowych mailingów. Warto też zaznaczyć, że właściwie skonstruowany e-mail, jak wynika z badań, jest aż 40 razy skuteczniejszy w pozyskaniu klienta niż reklama na Facebooku czy Twitterze.
3.Spersonalizowane reklamy mają 10-krotnie większą konwersję niż zwykłe kreacje.
Spersonalizowana reklama sprawa, że użytkownicy 10 razy chętniej niż w przypadku standardowych reklam robią to, na czym zależy market erom – zapisują się do newslettera, dzwonią do firmy, korzystają z promocji specjalnych.
4. Personalizacja przekazu to większa sprzedaż.
86% konsumentów, którzy spotkali się z personalizowanym przekazem, przyznaje, że taka forma miała wpływ na ich decyzję zakupową. Natomiast firmy personalizujące swoje kreacje internetowe odnotowują ok. 19% wzrost sprzedaży.
5. Indywidualne traktowani klienci łatwiej przywiązują się do marki i chętniej dzielą się dobrymi opiniami na jej temat.
Indywidualny przekaz buduje relację. Sprawia, że potencjalny klient czuje się ważny i doceniony. Zadowolony klient chętniej będzie chwalił firmę czy markę.
6. Personalizacja marketingu / personalizacja przekazu (jeszcze!) wyróżnia nadawcę spośród gąszczu innych marek.
Choć trend wzrostowy jest wyraźny, nadal wiele firm nie docenia jeszcze potęgi personalizacji przekazu marketingowego. To zostawia duże pole tym, którzy już stosują te rozwiązania. Ci, którzy właściwie zaplanują swoją strategię i będą ją konsekwentnie realizowali – z pewnością wygrają!
Zobacz też:
Skuteczna strategia marketingowa – od czego zacząć?
Startegia marketingowa – kilka ważnych prawd.
Źródła: Janrain, Infosys, Aberdeen Group, Digital LBi, iPresso, Invesp, Econsultancy, Experian, McKinsey&Company.