Dobra informacja prasowa – jak ją przygotować?

informacja prasowaCzy wiesz, że dziennikarze głównych polskich mediów otrzymują dziennie ok. 30 informacji prasowych i tylko co dziesiąty czyta je wszystkie? Co zrobić, aby to właśnie Twoja informacja prasowa została zauważona i przeczytana? Jak przygotować materiał, aby był atrakcyjną inspiracją do publikacji? Koniecznie przeczytaj zanim napiszesz!

Wiedz, dla kogo piszesz

Przygotowując materiały dla mediów zadaj sobie pytanie, czy informacja, którą chcesz przekazać, poza tym, że jest z jakichś powodów istotna dla Ciebie i Twojej firmy, będzie również atrakcyjna dla potencjalnego odbiorcy. Aby to zrobić przede wszystkim musisz wiedzieć, kto jest odbiorcą, do którego chcesz dotrzeć. Bo na pewno wiesz, że Twoim celem nie jest dotarcie do dziennikarza 🙂

Kiedy już znasz swojego docelowego odbiorcę łatwiej Ci będzie zarówno ciekawie pisać jak też wysyłać informacje do właściwych mediów i dziennikarzy. A jeśli informacja prasowa, którą wyślesz będzie potencjalnie interesująca dla Twoich odbiorców, zainteresują się nią również dziennikarze.

Tu i teraz, ciekawie i praktycznie

Informacja powinna być przede wszystkim aktualna, przydatna i ciekawa. Współcześnie ludzie interesują się tym, co tu i teraz, nie tym, co miało miejsce miesiąc czy dwa temu. Poza tym, w biegu i całym medialnym szumie informacyjnym, odbiorcy są dość praktyczni i zwracają uwagę na to, co może im się do czegoś przydać lub na to, co jest interesujące, zaskakujące czy zabawne. Jeśli informacja, którą chciałbyś przesłać dziennikarzowi spełnia te kryteria, jesteś na dobrej drodze! Pamiętaj przy tym jednak, że informacje muszą być spójne z wizerunkiem i celami Twojej firmy – wysyłki na zasadzie „sztuka dla sztuki” nie mają sensu.

Informacja prasowa musi być na temat

Staraj się, aby informacja prasowa była jak najbardziej szczegółowa i dotyczyła jednego, głównego tematu. Pamiętaj przy tym o zasadzie odwróconej piramidy (najważniejsze informacje i fakty na początek) i wykorzystywaniu ciekawych przykładów i case study. Dopasuj też jej formę do mediów, w jakich miałaby się ukazać. Inaczej napiszesz (i być może inne materiały dołączysz) do radia, inaczej do prasy, a jeszcze inaczej do mediów elektronicznych. Koniecznie zadbaj też o właściwe i poprawne zbudowanie treści. Pamiętaj, że 75% dziennikarzy od razu kasuje informacje słabe merytorycznie i niekompletne!

Zwróć uwagę, jak wysyłasz

I jeszcze jedna uwaga na koniec – zadbaj o dobry tytuł maila z informacją – ciekawy, intrygujący, mówiący co nie co (ale nie wszystko!) o kryjącej się pod nim treści. Tytuł „Informacja prasowa” raczej nie zachęca do dalszej lektury, prawda? 🙂

Powodzenia!

Zobacz też:
Jak przygotować dobrą ulotkę reklamową?
Jak przygotować interesująca prezentację?

Napisano w public relations Tagi: , ,